ghese ghese .

ghese

راه های دریافت سریع پاسپورت اربعین

قبل از شروع این مقاله باید بدانید برای مراجعه به وکیل املاک در تهران روی لینک آن کلیک کنید. برای رفتن به سفر معنوی اربعین مسلما گرفتن ویزا و پاسپورت ضروری است. برای گرفتن پاسپورت راه هایی وجود داردکه لازم است فرد بر آن ها اشراف داشته باشد و بتاند از راه درست و صحیحی اقدام کند تا سریع ویزا بگیرد.

دریافت ویزا مراحلی دارد و بهتر است قبل از رفتن مدارک و لوازم مورد نیاز آماده باشد تا مجبور نباشیم بارها و بارها در صف های طولانی دریافت ویزا قرار بگیریم. با دانستن مراحل و مدارک لازم و پس از آماده سازی آن ها اقدام به در یافت سریع ویزا نمایید.

گذرنامه موقت یا همان برگه گذر موقت اربعین ۱۴۰۲، پاسپورتی است که اولا، موقت و تنها برای ایام اربعین بوده و ثانیا، صرفا، جهت مسافرت به کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، قابل استفاده می باشد. نحوه ثبت نام گذرنامه زیارتی، به روش مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 و سایت پلیس بوده و هزینه ثبت نام آن 50 هزار تومان می باشد.
برای مشاوره دریافت گذرنامه موقت

 

اشخاصی که قصد داشته تا به هر منظوری، از جمله ادامه تحصیل، کار، تفریح و یا درمان، از مرزهای کشور خارج شده و وارد کشور دیگری شوند، لازم است تا در درجه اول، برای ثبت نام و دریافت گذرنامه اقدام نموده که این سند هویتی، دارای اعتبار پنج ساله می باشد.

اما، به منظور رفاه حال متقاضیان شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، در سال گذشته، این امکان را برای متقاضیان، فراهم کرد تا با پرداخت هزینه ای اندک، در مقایسه با هزینه پاسپورت بین المللی، برای ثبت نام و دریافت گذرنامه موقت اربعین اقدام نمایند. از آنجا که ثبت نام این گذرنامه، دارای مراحل مخصوصی بوده، لازم است تا متقاضیان، پیش از هرگونه اقدام برای دریافت آن، با مراحل ثبت نام و نکات مربوط به آن، من جمله پیگیری گذرنامه آشنا شوند.

لذا، در این مقاله، پس از پاسخ به این سوال که گذرنامه موقت ۱۴۰۲ چیست، سایت ثبت نام گذرنامه زیارتی را معرفی کرده و سپس در ادامه، نحوه ثبت نام، هزینه و نحوه پیگیری صدور برگه گذر موقت اربعین ۱۴۰۲​ را توضیح خواهیم داد.



گذرنامه موقت چیست
خروج از مرزهای یک کشور و ورود به کشور دیگر، نیازمند دریافت گذرنامه یا یا پاسپورت است که مانند شناسنامه، مشخص کننده هویت فرد و تابعیت وی می باشد. اما، در روزهای اخیر، صحبت از صدور نوع متفاوتی از گذرنامه بوده که تحت عنوان گذرنامه موقت یا برگه گذر موقت اربعین، شناخته می شود. به همین دلیل، در این بخش، قصد داریم، به این سوال پاسخ دهیم که گذرنامه موقت چیست؟ 

به طور معمول، هنگامی که یک شخص، برای ثبت نام گذرنامه، به روش حضوری یا از طریق برنامه پلیس من سایت epolice ir، اقدام کرده و پاسپورت وی، صادر می گردد، این گذرنامه، امنند پروانه گذر مرزی، مادام العمر نبوده، بلکه مدت اعتبار آن، دارای محدودیت زمانی است که در حال حاضر، این مدت، برای پاسپورت اتباع ایرانی، 5 سال می باشد و پس از پایان این مدت، دارنده باید برای تمدید پاسپورت اقدام کند.

اما، در گذرنامه موقت یا همان برگه گذر موقت اربعین، پاسپورتی که برای افراد متقاضی، صادر می گردد، اولا، موقت و تنها برای ایام اربعین بوده؛ ثانیا، صرفا، جهت مسافرت به کشور عراق و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، قابل استفاده می باشد.

نحوه اعلام مفقودی پاسپورت، برای ایرانیان مقیم داخل، صرفا با مراجعه حضوری به اداره گذرنامه بوده و در حال حاضر، سامانه اینترنتی استعلام یا اعلام مفقودی پاسپورت، برای ایرانیان مقیم داخل کشور، راه اندازی نشده است.
بنابراین، خانم هایی که با اخذ اجازه خروج همسر و یا آقایانی که برای ثبت نام و دریافت گذرنامه ویژه اربعین، اقدام می کنند، لازم است به این نکته توجه داشته باشند که پس از پایان مراسم پیاده روی در کشور عراق، اعتبار گذرنامه زیارتی آنها تمام شده و این اشخاص، ملزم هستند تا به کشور بازگردند تا مشمول ضمانت اجراهای سنگین ورود غیر قانونی به کشور خارجی نشوند.

پس از پاسخ به این سوال که گذرنامه موقت چیست، در بخش های بعد، قصد داریم تا به معرفی سایت ثبت نام گذرنامه موقت اربعین پرداخته و نحوه ثبت نام این نوع از پاسپورت را به دو روش مراجعه حضوری و از طریق سایت، توضیح دهیم.

حتما بخوانید : وام اربعین

سایت ثبت نام گذرنامه موقت اربعین 1402
ایرانیانی که تا کنون برای ثبت نام گذرنامه اقدام نکرده و یا اینکه اعتبار پنج ساله پاسپورت آنها، به اتمام رسیده و هنوز پاسپورت آنها تمدید نشده، لازم است تا قبل خروج از مرزهای کشور و ورود به خاک کشور عراق، جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین، برای ثبت نام پاسپورت اقدام نموده یا چنانچه عجله دارند، از روش ثبت نام و دریافت گذرنامه زیارتی، استفاده کنند.

برای ثبت نام برگه گذر موقت اربعین 1402، علاوه بر روش مراجعه حضوری که در بخش بعد، به توضیح آن می پردازیم، این امکان نیز برای متقاضیان فراهم بوده تا به روش اینترنتی و از طریق سایت اختصاص یافته برای ثبت نام، اقدام نمایند. لذا، در ادامه، به این پرسش جواب می دهیم که آدرس سایت ثبت نام گذرنامه موقت اربعین چیست؟

سایت ثبت نام گذرنامه زیارتی، همان سامانه پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی، به آدرس اینترنتی epolice ir، بوده که متقاضیان با ورود به صفحه اصلی آن، می توانند با استفاده از گزینه (درخواست صدور برگه تردد اربعین) مراحل ثبت نام برگه گذر موقت اربعین ۱۴۰۲​ را به روش اینترنتی انجام دهند. لازم به ذکر است که درخواست ثبت نام گذرنامه بین المللی نیز با ورود به سامانه سخا، برای متقاضیان، امکان پذیر می باشد.

البته، امکانات سایت epolice ir محدود به ثبت نام گذرنامه موقت اربعین، نبوده و این سامانه، امکانات کاربردی متعددی هم چون نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی و شماره گذاری اینترنتی خودرو را نیز به کاربران خود، ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید : سامانه ثبت نام اینترنتی درخواست گذرنامه الکترونیکی


 

 

نحوه ثبت نام گذرنامه زیارتی
اشخاصی که قصد داشته تا در مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق شرکت نمایند، در صورتی که دارای پاسپورت بین المللی معتبر بوده ، یعنی گذرنامه خود را جدیدا دریافت کرده یا گذرنامه آنها دارای اعتبار زمانی بوده و یا پس از انقضای اعتبار پاسپورت، برای تمدید مجدد آن اقدام کرده اند، مشکلی برای ورود به کشور عراق، در ایام اربعین نداشته و بنابراین، نیاز به ثبت نام و دریافت گذرنامه زیارتی نیز ندارند.

اما، افرادی که تا به حال، پاسپورتی نداشته و یا اینکه اعتبار زمانی پاسپورت آنها، منقضی شده است، در صورتی که قصد شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق را داشته باشند، لازم است تا در اسرع وقت، برای ثبت نام برگه گذر موقت اربعین، اقدام نمایند. به همین دلیل، در این بخش، نحوه ثبت نام گذرنامه موقت اربعین 1402 را توضیح داده و خواهیم گفت که مراحل آن چیست.

لازم به ذکر است، از آنجا که ثبت نام گذرنامه زیارتی، به دو روش مراجعه حضوری و روش اینترنتی، برای متقاضیان، امکان پذیر بوده، ما نیز در دو قسمت جداگانه، به توضیح مراحل و نحوه ثبت نام برگه گذر موقت اربعین، می پردازیم.

نحوه ثبت نام گذرنامه موقت اربعین در روش مراجعه حضوری
نحوه ثبت نام و دریافت گذرنامه موقت اربعین در روش مراجعه حضوری، بدین صورت بوده که متقاضی باید، به همراه مدارک لازم برای دریافت پاسپورت، به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و درخواست خود را به دفتر مربوطه، ارائه دهد. با ثبت درخواست، برگه گذر موقت اربعین، ظرف حداکثر 48 ساعت صادر گردیده و از طریق پست، برای فرد، ارسال می گردد.

نحوه ثبت نام گذرنامه موقت اربعین در روش اینترنتی
برای ثبت نام گذرنامه زیارتی در روش اینترنتی، متقاضیان باید به سامانه پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی، مراجعه کرده و درخواست خود را مطابق مراحل تعیین شده در سایت، ثبت و ارسال نماید که این مراحل، مطابق راهنمای تصویری زیر خواهد بود:

مرورگر دستگاه خود را باز کرده و عبارت (پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی) را در آن جست و جو نمایید. در صفحه نتایج جست و جو، بر روی اولین لینک که آدرس آن، epolice.ir بوده، کلیک کنید.

 

 

 

پس از ورود به صفحه اصلی سایت ثبت نام برگه گذر موقت اربعین، بر روی گزینه (درخواست صدور برگ تردد اربعین) کلیک کنید، به این ترتیب، قادر خواهید بود تا برای ثبت نام گذرنامه موقت اربعین 1402 اقدام نمایید.

 

 

لازم به ذکر است که در حال حاضر، پس از کلیک بر روی گزینه (درخواست صدور برگ تردد اربعین)، کاربر به صفحه ای هدایت می شود که در آن، این پیغام درج گردیده: (صفحه مورد نظر وجود ندارد) . به همین دلیل، توصیه می شود که متقاضیان، از روش مراجعه حضوری، برای ثبت نام و دریافت گذرنامه موقت اربعین 1402 اقدام نمایند.

 

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، مربوط به سال گذشته بوده و به محض اعلام برای سال 1402، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.
 

هزینه گذرنامه زیارتی ۱۴۰۲
در بخش های قبل، به این سوال پاسخ دادیم که گذرنامه موقت چیست و پس از معرفی سایت ثبت نام برگه گذر موقت اربعین 1402، نحوه ثبت نام و دریافت پاسپورت موقت، جهت شرکت در مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق را توضیح دادیم.

در این بخش، قصد داریم تا به بررسی یکی دیگر از مسائل مهم مرتبط با گذرنامه ویژه اربعین پرداخته و آن، بحث هزینه صدور پاسپورت موقت می باشد. بنابراین، در ادامه، به این سوال پاسخ خواهیم داد که هزینه ثبت نام برگه گذر موقت اربعین ۱۴۰۲​ چه میزان می باشد؟
 

طبق اعلام رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، هزینه گذرنامه موقت اربعین، یک دهم پاسپورت بین المللی است. در نتیجه، با توجه به اینکه هزینه صدور پاسپورت، مبلغی حدود 470000 تومان می باشد، هزینه ثبت نام برگه گذر موقت اربعین، در سال 1402مبلغ 50 هزار تومان خواهد بود. 

 
 

پیگیری گذرنامه موقت با کد ملی 
بر اساس اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین و رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا، گذرنامه موقت اربعین، ظرف 48 ساعت از ثبت درخواست در دفاتر پلیس + 10، صادر شده و از طریق پست، برای متقاضیان، ارسال می گردد.

اما، گاهی در مواردی ممکن است که گذرنامه زیارتی برخی از متقاضیان، در این بازه زمانی ، به دست آنها نرسیده و از آنجا که مهلت کمی تا آغاز مراسم پیاده روی اربعین مانده، این افراد را با نگرانی هایی مواجه کند. بنابراین، این سوال برای این گروه از متقاضیان، مطرح می شود که پیگیری گذرنامه موقت با کد ملی  به چه صورت بوده و مراحل آن، چیست؟ 
 

در پاسخ به سوال فوق، باید گفت، در حال حاضر سامانه آنلاین برای پیگیری گذرنامه موقت با کدملی وجود ندارد و پیگیری گذرنامه موقت با کدملی، صرفا به روش حضوری و از طریق دفتر پلیس + 10 که ثبت نام در آنجا، انجام گرفته، برای متقاضیان، امکان پذیر بوده و لذا، پیگیری صدور گذرنامه زیارتی، فعلا به روش اینترنتی، امکان پذیر نمی باشد. لازم به ذکر است متقاضیان برای پیگیری گذرنامه موقت، باید حتما کدملی خود را به همراه داشته باشند.
در ادامه بخوانید : استعلام شماره گذرنامه با کد ملی
 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت گذرنامه موقت 1402 در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت گذرنامه موقت ۱۴۰۲​ پاسخ دهند.

 
 

 

سوالات متداول

1- گذرنامه موقت چیست؟
گذرنامه زیارتی پاسپورتی است که اولا موقت و تنها برای ایام اربعین بوده و ثانیا صرفا جهت مسافرت به کشور عراق و به منظور شرکت در مراسم پیاده روی اربعین قابل استفاده می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.


2- نحوه ثبت نام گذرنامه ویژه اربعین 1402 به چه صورت می باشد؟
نحوه ثبت نام گذرنامه زیارتی ۱۴۰۲​ به روش مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 و سایت epolice ir می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.


3- سایت ثبت نام برگه گذر موقت اربعین ۱۴۰۲​ چیست؟
سایت ثبت نام ثبت نام برگه گذر موقت اربعین 1402 همان سامانه پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی به آدرس اینترنتی epolice ir می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۵۴:۰۸ توسط:مهناز موضوع: نظرات (0)